marți, 24 februarie 2009
"AND IN THE NIGHT..." / Vote for... Tiamat
Cine a (pre)zis că Tiamat ar fi în scădere de formă trebuia să-i fi văzut pe suedezi în turneul curent! La patru ani de la ultimul periplu european, Johan Edlund, tot numai fibră, a rupt gurile rele ale târgului, precum şi scena de la Szene.
Precum în cunoscutul mit al bătrânului rege pescar, lui Edlund i s-a pus în sfârşit întrebarea corectă; în cazul său, aceasta a fost: "Când începeţi un nou turneu?". Răspunsul n-a întârziat să apară. Plecaţi de acasă şi la figurat, dar şi la propriu, având primul concert al Hellhounds Fest în Suedia, cei cinci s-au urcat "în autobuz cu prietenii de la 69 Eyes pentru a promova «Amanethes» în stil mare - şi cu o mare întârziere...", aşa cum spunea basistul Anders Iwers. Şi chiar că a fost în stil mare, căci Johan Edlund s-a dovedit a fi într-o formă de zile mari. Nu se ştie care a fost secretul, dar pofta de scenă a lui "Hellslaughter" a fost satisfăcută din plin şi la Viena la 19 februarie, când a susţinut un concert cu sala plină, alături de celălalt Johan (Niemann, ex-Therion), Anders Iwers, Lars Skold şi Martin Brandstrom.
SUPORT LOCAL. Lydia’s Gemstone a deschis seara gothică. Cele două manechine... din plastic, unul reprezentând un înger cu aripi albe, celălalt cu aripi negre, care i-au "însoţit" pe cei trei membri ai trupei austriece, ar fi fost potrivite şi la headlineri (prietenii ştiu de ce), însă decorul s-a schimbat la fiecare trupă. Următoarea formaţie, Ava Inferi, a părut ruptă din alt film. Vocalista căuta, parcă, aplauzele cu felinarul cu care a intrat în scenă. Chiar dacă instrumentaţia portughezilor a sunat a gothic-doom, solista Carmen Susana Simoes n-a impresionat prea tare. "Danca das Ondas" s-ar fi potrivit mai degrabă la un festival pe malul Mediteranei, "Pulse of the Earth", care le-a încheiat playlistul, fiind cât de cât pe placul celor prezenţi.
GOTHIC-GLAM METAL. De când au descins din autocarul de turneu, membrii The 69 Eyes au fost acostaţi de admiratoarele din Viena, care le-au adus chiar şi cadouri, s-au fotografiat cu ei în faţa clubului şi i-au îmbrăţişat călduros. Look-ul pe care şi l-au păstrat din perioada glam a grupului i-a fascinat pe fanii vienezi, fetele din sală ţipând de mama focului... interior, mai ales la piese precum "Gothic Girl", "Christina Death" sau "Betty Blue". Cântecul cu numărul 13, "Devils", i-a făcut pe spectatori să-i recheme pe scenă pentru încă două melodii, iar finlandezii au răspuns cu "Lost Boys" şi "L.A. Woman".
HAIL… HELLIE! Revenit în forţă, căci se vede că în ultima vreme a tras tare şi de fiare, şi de metale, Johan a adus mirosul zăpezilor nordului şi în Austria. "Regele viselor" a intrat în scenă la bustul gol, etalând un trapez bine lucrat şi proaspăt tatuat. De asemenea, s-a mai înţepat şi desenat recent pe braţe şi pe piept, însă tatuajul său de suflet, întunecat, poziţionat în dreptul inimii, a stat ascuns sub cureaua chitării. Partea albă din spectacol a constituit-o îngerul care i-a fost alături pe tot parcursul show-ului: chitara din seria personalizată Angel White.
CÂINII IADULUI. Dacă restul trupelor şi-au afişat pe fundal bannerele cu titulatura, headlinerii au surprins prin simplitate şi ingeniozitate deopotrivă. Din două bucăţi de bandă adezivă galbenă, lipite pe cortina de catifea neagră, ei au realizat un simbol drag inimii solistului. Tiamat a dat glas întrebării pe care şi-au pus-o fanii lor în ultimii patru ani: "Will They Come?" a fost prima piesă din program. Ploaia de îngeri căzuţi de pe "Amanethes" a fost urmată de clasicul "Cain". Apoi "câinii iadului", învăluiţi în fumul şi luminile scenei, au interpretat melodia ce a inspirat titlul turneului european, "Until the Hellhounds Sleep Again". Şi pentru că ne aflam în Viena, trebuia să fie o noapte romantică. Aşa că în playlist au fost incluse "Do You Dream of Me?", "Divided" (cu Johan Niemann pe post de Sonja Brandt), "Vote for Love", "For Her Pleasure" şi chiar "Phantasma De Luxe", ce au ilustrat multiplele faţete ale iubirii în stil Johan Edlund. Ultima dintre acestea a înlocuit în ultimul moment "The Equinox of the Gods". "Brighter Than The Sun", "Wings of Heaven" şi "Cold Seed" i-au extaziat pe nostalgici, care au avansat spre gardul de protecţie pentru a-şi scutura pletele pe ritmurile şi riff-urile amintite.
GAIA. Pentru bis, Tiamat a păstrat melodiile cele mai dragi atât lor, cât şi fanilor. "Drag me down and chain me", a sunat intro-ul la "Via Dolorosa". Sala a "explodat" la "Sleeping Beauty" şi "Gaia", confirmând spusele mai vechi ale lui Anders Iwers: "Ne-ar linşa fanii dacă n-am interpreta aceste cântece". Şi cum Viena nu-i Sibiu (unde organizatorii români le-au redus timpul fix la piesele de rezistenţă menţionate, iar Edlund s-a enervat atât de tare, încât a aruncat cu chitara de pământ şi a dat cu picioarele în stativele microfoanelor), s-a dovedit că, dacă băieţii sunt lăsaţi să-şi facă treaba, sunt într-adevăr în stare să cânte la 200% din potenţial. Chiar a fost un show pe cinste: suedezii au sărit de pe scenă şi au făcut turul de onoare prin faţa spectatorilor, dând mâna cu ei, iar la final au ieşit, in corpore, în hol şi au stat minute în şir pozându-se cu fanii, dând autografe şi povestind peripeţii din actualul turneu. Au plecat apoi direct înspre Bologna. Hellhounds Fest va avea ultima oprire la Londra la 2 martie.
Cătălina Iancu (Jurnalul Naţional)
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu