Moviefield, un cinematograf în aer liber
Între concerte, e timp şi de shopping
Majoritatea vizitatorilor au ales să stea la cort
Wackinger Kaperfahrt, un test de echilibru şi îndemânare
Suvenirurile medievale au fost la mare căutare
Clujenii de la Altar au reprezentat România pe afişul W:O:A
Andy Ghost şi colegii săi au fost asaltaţi de fani
Câteva minute de relaxare, cu un "masaj medieval"
Scena din Wackinger Village a strâns o mulţime de spectatori
Un festival în Germania se poate savura doar cu berea-n mână
Tiamat a serbat cei 20 de ani de carieră cu un show hipnotic
Membrii Iron Maiden, headlinerii unei "nopţi de neuitat"
Horns up!
În faţa scenelor a fost lume câtă frunză şi iarbă
Crowd surfing, câteva secunde de glorie pentru orice metalist
Cine nu a fost măcar o dată la Wacken Open Air nu se poate numi rocker adevărat. W:O:A este un megafestival, un Turn Babel al secolului XXI, o imensă lecţie de marketing în aer liber, dar mai presus de toate este o experienţă. Recent încheiata ediţie cu numărul 21 a evenimentului a fost sold out cu câteva luni înainte de ziua primelor concerte, doar numărul limitat de bilete făcând ca, între 4 şi 7 august, în micuţa localitate din nordul Germaniei să se adune „numai" 75.000 de vizitatori. Început în 1990 cu câteva trupe, Wacken Open Air a ajuns de-a lungul timpului o adevărată industrie, care aduce fani (dar şi bani) din toată lumea: Mexic, Paraguay, Brazilia, Argentina, India, plus întreaga Europă. Aceştia vin an de an la evenimentul ce se ţine în apropierea unui sătuc de nici două mii de locuitori, liniştit în tot restul anului, dar cuprins şi el de febra metalistă în cele câteva zile din august în care are loc evenimentul. În 2010, pe câmpul aflat la mică distanţă de Hamburg (vreo 50 km nord) s-au strâns nume mari ale metalului mondial: Iron Maiden, Motley Crue, Alice Cooper, Slayer, Arch Enemy, Corvus Corax şi enumerarea ar putea continua - poate cel mai greu lineup reunit vreodată sub sigla W:O:A. În total 107 trupe, incluzându-le şi pe cele 25 care s-au luptat pentru trofeul Metal Battle. Printre acestea din urmă, şi clujenii de la Altar, care au reprezentat cu succes România. N-au obţinut marele premiu, dar au strâns (şi mai) multă experienţă, au căpătat vizibilitate şi noi fani. La ora la care participanţii la Wacken Open Air încă încercau să se dezmeticească după nebunia celor patru zile, organizatorii deja plănuiau viitoarea ediţie. Patru trupe antamate, un afiş deja conceput, plus un clip promo. Iar bătălia pe bilete a început: primele 10.000 de abonamente s-au vândut în numai cinci ore.
Paul Iancu (Cotidianul)
joi, 12 august 2010
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu